۵ اشتباه مالی که آینده شما را به خطر می اندازد

همه چی دونی

سعی براین است که بهترین مطالب دراین وبلاگ گنجانده شود


۵ اشتباه مالی که آینده شما را به خطر می اندازد

 

انتظار به جای پس‌انداز برای دوران بازنشستگی

بسیاری از افراد در سنین جوانی به فکر پس‌انداز برای دوران بازنشستگی‌شان نیستند! خیلی از آن‌ها معتقد هستند که هنوز زمان زیادی باقی است یا این که برای پولشان برنامه‌های دیگری دارند و نمی‌توانند صرفه‌جویی کنند. متاسفانه باید بگوییم هرچه منتظر بمانید، نه تنها اوضاع برای پس‌اندار بهتر نخواهد شد، بلکه رفته رفته قدرت کمتری برای این کار خواهید داشت و صرفه‌جویی سخت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر زمانی را از دست داده‌اید که دیگر هیچگاه برنمی‌گردد. پس این اشتباه مالی را مرتکب نشوید و انتظار را کنار بگذارید و از همین الان پس‌انداز کنید تا بازنشستگی آسوده‌تری را تجربه کنید.

اگر از ۲۰ سالگی‌ خود پس‌انداز برای آینده را شروع کنید و تنها در حدود ۱۳ درصد از حقوق خود را برای این کار کنار بگذارید، بسیار راحت‌تر از آن است که در ۵۰ سالگی شروع به پس‌انداز کنید و مجبور باشید بخش عمده‌ای از حقوقتان را صرف آن کنید. از طرفی وقتی این پس‌انداز را به صورت سرمایه‌گذاری در یک حساب سپرده ذخیره کنید، کارمزد آن خیلی بیشتر از آن است که در سنین بالا با چالش‌های مالی دست و پنجه نرم کنید و بخواهید این کار را از صفر شروع کنید. چون ماهیانه سود حساب هم به آن‌ها اضافه خواهد شد.

بازنشستگی

خرید خانه‌ گران‌قیمت

خرید یک خانه‌ی گرانقیمت شما را فقیر می‌کند! تعجب نکنید. برای این‌که به این حقیقت به درستی پی ببرید و با باید و نبایدهای خرید خانه آشنا شوید، بگذارید این طور بگوییم که وقتی هزینه‌ هنگفتی بابت خانه لوکس و گران خرج می‌کنید، سرمایه‌ای که برای بازنشتگی‌ خود می‌توانستید پس‌انداز کنید را از دست می‌دهید. از طرفی خانه‌هایی با قیمت گزاف، مالیات بیشتر و همچنین حق بیمه بیشتری را می‌طلبند. برای خانه‌ای با متراژ بالاتر قطعا اثاثیه‌ی بیشتر و لوکس‌تری موردنیاز است! همچنین هزینه‌های نگهداری و آب و برق و گاز هم بالا می‌رود. این‌ها همه قدرت شما را در پس‌انداز سرمایه کم می‌کنند.

بسیاری از بانک‌ها تنها در صورتی به شما وام می‌دهند که کل بدهی‌تان به اضافه‌ی تمام هزینه‌های مسکن و بدهی‌های دیگر، کمتر از درآمدتان باشد. پس هزینه‌های مسکن را به درصد خیلی پایینی از درآمدتان برسانید.

خانه لوکس

خرید خودرویی که به راحتی قادر به خرید آن نیستید

وقتی سرمایه خود را صرف خرید خودرو می‌کنید، این دارایی ارزش خود را به طور مداوم از دست می‌دهد. این اتفاق حتی درست در لحظاتی بعد از این خرید رخ می‌دهد! برخی از افراد هستند که در یک چرخه‌ی خرید خودرو به محض تمام شدن بازپرداخت‌های خودروی قبلی می‌افتند و دوباره روز از نو و پرداخت اقساط جدید از نو! اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که با این کار باید همه عمرتان اقساط خودرو پرداخت کنید و برای پس‌انداز شانس کمتری خواهید داشت.


خودرو لوکسآیا ارزش دارد که به جای پس‌انداز بازنشستگی و استفاده از آن در آینده، همیشه یک ماشین نو داشته باشید؟ اگر نه، پس خودروتان را تا هر زمان که می‌توانید استفاده کنید و به جای اقساط خودرو جدید، پولتان را پس‌انداز کنید تا در آینده‌ای نه‌چندان دور به راحتی بتوانید با پول نقد یک خودرو که استطاعت مالی‌اش را دارید، بخرید.

با گرفتن وام  دارایی‌هایی بخرید که ارزش خود را از دست می‌دهند

اگر برای خرید خانه یا هزینه تحصیل اقدام به دریافت وام می‌کنید، این کار عاقلانه به نظر می‌رسد. چون در نهایت (در حالت خوش‌بینانه) ارزش مسکن بالا می‌رود یا تحصیلات مربوطه باعث افزایش درآمدتان خواهد شد. اما اگر هدفتان از وام گرفتن خریدهایی باشد که مصرفی هستند و در طول زمان ارزش مالی آن‌ها پایین می‌آید، اشتباه مالی بزرگی را مرتکب می‌شوید. با این کار شما سالانه میزان زیادی از درآمدتان را صرف بهره‌های بانکی می‌کنید، در حالی که می‌توانستید همین پول را به عنوان سرمایه پس‌انداز کنید و در زمانی مناسب‌تر اقدام به خرید کنید.

استفاده از کارت‌های اعتباری، که در برخی کشورها مرسوم است، یک استراتژی مشابه وام در هنگام خرید دارد. بدین صورت که به جای پرداخت پول، اعتباری از حساب دارنده کارت کسر می‌شود و پس از آن، تا موعد مقرر باید نسبت به بازپرداخت آن با سود مشخص اقدام کرد. در این نوع خریدها هم باید مراقب بود تا از خرید بی‌رویه جلوگیری کرد و هزینه‌های صورت‌حساب هر ماه قابل پرداخت باشد.

بدهی

نپرداختن به‌موقع بدهی‌ها

اگر بدهی دارید، ضروری است که به موقع آن را پرداخت کنید. هرگونه دیرکرد در پرداخت بدهی، باعث اضاف شدن مبلغی به عنوان جریمه برای شما می‌شود. در مورد کارت‌های اعتباری در کشورهای خارجی هم، نپرداختن به موقع بدهی، باعث کسر اعتبار می‌شود که این موضوع دارنده کارت اعتباری را از استفاده از کارت برای خرید خانه و دیگر هزینه ها محروم می‌کند. حتی ممکن است برخی کارفرمایان میزان اعتبار کارت فردی که می‌خواهند استخدام کنند برایشان مهم باشد و با اعتبارهای کمتر از یک میزان مشخص فرصت‌های شغلی مختلفی را از دست بدهند. برای اطمینان از این‌که بدهی‌تان را به موقع پرداخت می‌کنید، می‌توانید از سیستم‌های پرداخت خودکار که توسط برخی بانک‌ها ارائه می‌شود، استفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





♥ نوشته شده در سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 ساعت 16:25 توسط تنهاترین تنهای دنیا:

Design By : Bia2skin.ir